blev en riktigt god soppa


Vaknade imorse och var så sjukt sugen på soppa. Som tur var hade jag grejer hemma som jag behövde bli av med, så slängde ihop lite utav varje som fanns och min soppa blev riktigt god! 

Det jag har i; 
två potatis
fyra morötter 
en halv gullök
en vitlöksklyfta 
buljong 
salt + peppar

jag valde att skära potatisen, morötterna och löken i små bitar så att det blir klart snabbare. koka allt detta tills det blir mjukt. efter halva koktiden la jag i en hönsbuljong (hade ingen grönsaksbuljong hemma). kokade i cirka 15minuter. sen mixade jag allt i en mixer (behöll vattnet). la tillbaka soppan i kastrullen och kryddade med salt+peppar. klickade även i creamfreach för att få den lite krämigare, men det är inget måste. sist toppade jag med lite pumpafrön. snacka om billigt och riktigt gott! puss