Min kamera ♥ #3
Bild tre. Tycker jag bör ha kunnat levererat en bättre bild åt er på mina kameror. Men får bli en söt & pixlig bild ifrån mobilen.
 
För några månader sedan köpte jag mig en Nikon D600. Är så oerhört nöjd och kär i min fina pärla. Är väldigt nöjd då detta är ett mindre hus fast ändå rankad som en utav de "professionell". Har inte så jätte stora händer, så den ligger tryggt i mitt grepp och blir inte så tung som visst kameror kan bli. Använder för det mesta ett fast 50mm 1.4. Ger en bra skärpa och är ett smidigt objektiv att ha med sig när man bär runt på kameran. Dels för att det är så himla nätt och för att man kan gå lägre ner i bländare. Vilket gör det tex lättare att få in ljuset ifall de är otrevligt väder ute (grått / mörkt / dystert). Sen så gillar jag att fotografera med lägre bländare. Gör motivet mycket snyggare vid de flesta tillfällen. Har kvar min Nikon D60 och den har jag haft i fööör många år nu. Den står mest hemma och andas ut efter vår tid tillsammans. Tar ibland bilder till bloggen med den. Den har liksom gjort sitt. 
 
Trivs väldigt bra med mina nikon-hus. Men skulle absolut kunna tänka mig att skaffa en Canon i framtiden för att kunna köra med båda. Nästa mål är en Nikon D800 eller kanske en D4s att äga. Men de hinner nog komma lite nytt innan det är dags att göra ett nytt köp. Någon som har några frågor kring kameror är det bara att ställa dem! Puss och kram
#1 - Malin

Jag har en fråga, jag är oxå foto intresserad, pluggar och bor ensam. Hur gör du för att ha råd med hyra,plugga, äta,shoppa och dessutom skaff ny kamera som är jätte dyra? Vad kostar din nya? Och hur har du råd med sådant, jag släpar runt på min gammla Canon... Hade gärna bytt upp mej

#2 - Vano

Verkar vara en bra kamera!