kärlek berör alla, kärleksintervju nr 18!

Anna, 17år, Vetlanda , http://adoth.blogg.se/

 

Beskriv lite kort om dig själv? (Bor, heter, ålder, bloggar osv) ?
Jag heter Anna, 17 år och bor i Vetlanda. Jag har själv en blogg, men den uppdateras väldigt sällan (det är mycket med skolan), men annars är adressen http://adoth.blogg.se. Annars finns jag aktivt på både Instagram och Twitter: adotholmberg 

 

Är du kär nu?

Just nu är jag inte kär. 


Om du skulle gå på dejt med någon, vad skulle ni göra då?
 
En dejt alltså… förhoppningsvis skulle vi äta på något mysigt ställe och lära känna varandra. Sedan gå en liten promenad kanske. Drömma går ju alltid 
J 

Vem ska betala på första dejten?

Jag tycker oftast inte om när folk ska stå för saker som jag tagit nytta av, men om han vill betala fine. Men det är självklart jag tycker han ska betala. Men nu ska jag vara lite om det är två samkönade som ska dejta så tycker jag att hen som frågade om den ena ville med på dejt ska betala.

 

När är man olyckligt kär?

När man vet att man aldrig kommer få personen som man är kär i. Kan också vara när man tror att man inte kommer få personen som man är kär i.

 

Hur vet man att man är kär?

Man är kär när det pirrar i magen när man har kontakt med personen. När det pirrar när hen är i närheten av dig. När du inte riktigt kan slita blicken från hen.

 

Vad är kärlek för dig?

Kärlek för mig är när två personer har ett speciellt band, som inte bryts av vad som helst. 

Hur tycker du att man ska vara som partner?
Man ska vara tillförlitlig, ni ska ha förtroende till varandra. Ta inte partnern för givet, men se till att finnas för varandra. 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej, det är för mycket ”film” i det hela. D.v.s. att sånt bara händer i film, i alla fall enligt mig. 

Finaste kärlekslåten?
Ska vara traditionell och säga att det är
My Heart Will Go On – Celine Dion
Eller en nyare låt som är helt underbar
Born To Die – Lana Del Rey

 

Är det okej att vara kär i någon med samma kön?

Ja, visst självklart är det de! 

Kan kärlek vara negativt? Varför i så fall?
Kärlek kan vara farligt om man fäster sig vid någon ostabil och hen bara sviker dig. Men du fortsätter att hålla dig fast vid personen. 



Bara för att man är kär i någon, måste man älska då?
Nej, det måste man verkligen inte. Man ska göra saker när man känner att man är redo.

 

Kan man ha kärlek till andra saker förutom människor? Så som olika ting?

Visst kan man det, om man äger ett djur så bygger man upp en viss relation med djuret, det kallar jag kärlek, för om djuret sedan går bort så tar det lång tid innan man repareras och kan gå vidare. 

Hur vet man att man är kär?
Det ställde du innan ;)

 

Måste man gifta sig? Vad betyder det för dig? 
Man måste självklart inte gifta sig. Man ska gifta sig med den personen som får dig att må bra, som du kan prata om allt om utan att det blir obekvämt. Att gifta sig är en traditionell fin sak. Det ska man bara göra en gång i livet tycker jag.

 

Svartsjuka, kan det vara ett problem i ett förhållande?

Svartsjuka kommer att bli ett problem i förhållandet om dom inte litar på varandra fullt ut. Men varför ska man vara svartsjuk om hen umgås med någon annan, men du vet att hen älskar dig? 
Om det uppkommer problem, ta upp dom direkt!

 

Hur viktigt är det sexuella i ett förhållande?

Det är väl ganska viktigt anser jag. Det ger ett starkare band.

 

Bästa kärlekstips?

Leta inte efter kärleken, låt kärleken hitta dig! 

 

 

Tack söta Anna för att du ville vara med i min kärleksintervju! ♥ Vill du också vara med i min kärleksintervju är det bara att mejla mig till [email protected] & ange rubriken "kärleksintervju". Så skickar jag frågorna till dig så fort som möjligt. (OBS! Du behöver ej ha blogg för att vara med). Kram på er