Vart fan är vi påväg egentligen?
Världen kommer gå under, allt fler och fler ungdomar, (äldre med) mår allmänt skit. Snart lär de bli fullt på alla psyk och behandlingshem som finns här i världen. Allt fler och fler skär sig, bli våldtagna, misshandlade, allmänt feta, fyrkantiga ögon, svälter sig själva. Vafan är de här?! HALLÅ VÄRLDEN de här är fel, tänk tänk! Vet själv att de kan va tufft att leva. Men man får fan inte ge upp. Alla kan vi känna smärta i bröstet och hata livet, men de är ändå inte rätt att straffa sig själv. Och dock är det inte rätt att straffa sig själv när någon annan har gjort dig illa. (Förra veckan kom Paolo Roberto och föreläste på min skolan. Han sa att de vi äter och de lilla vi rör oss idag, det är de som gör oss deprimerade. Vet vi hur köttbullar smakar egentligen? Hur ofta äter du hemgjorda köttbullar? Jag kan svära på att de inte är ofta längre? Dels är de inte bra för hälsan, inte bra för miljön? Det han sa borde alla höra, de va så rätt och så sant! Min generation, vi kommer dö när vi är 32års åldern, bara för att vi kommer bli så tjocka!
DE ÄR
SJUKT!)

Världen kommer gå under, tro mig. Om vi inte gör något NU. De är inte rätt att slå någon, de är inte rätt att slänga papper på marken. Jag brukar ofta ställa mig frågan. - Vad är de som har gått fel, ifrån början?! Människor som slår barn, eller vuxna för den delen med. Dom kan inte ha rätt i huvudet, men vad är de som har gått fel? De va en annan kille som va och föreläste på min skolan för några veckor sedan, han berätta om sitt liv. Att hans pappa hade haft alkohol missbruk, och de va en stor del pågrund av att han hade haft en tuff barndom, misst förälder, hamnat i slagsmål. På så vis behandlade han sin son som skit. (han som va och föreläste på min skola). Med andra ord är de hur vi blir uppfostrade, eller?! Menar, hur kommer de se ut för mina barn när dom växer upp. De är nog minns 20 år kvar tills dess, men tänk! De är vi som förstör för så många andra. Jag har nästan tröttnat på allt de där "jag mår skit, jag skär mig"! De känns nästan som om att de är en mode grej. Visst, vissa har vi varit med om rikigt hemska saker, och jag förstår! Men egentligen har vi inte så mycket att klaga över. De finns dom som har de tuffare här i världen! Visst jag menar inte alla, och jag kommer säkert fp arga kommentarer över mig. Men jag vill bara att ni ska tänka efter. VÄRLDEN KOMMER INTE HÅLLA SÅ LÄNGE TILL , NÄR VI HÅLLER PÅ SÅHÄR! De är verkligen inte rätt.

De gör mig också ledsen, att folk mår så dåligt. De svider verkligen inombords. När jag va liten blev jag mobbad, för att jag va tjock! Och de är något som sitter i en idag. Och kommer nog sitta i ett tag till. Men menar, jag va runt 7-9års ålderna då. Med redan då?! Har de alltid varit såhär, kommer de alltid vara såhär? Jag har bara så god lust att stanna upp hela världen. Slänga in alla i finkan som borde sitta där, göra allt normalt och till en bra värld.
Nu orkar jag inte skriva mer. Men hoppas att någon har läst, och har förstår mitt budskap!


detfinnsandra.blogg.se . Blev tipsad av en kompis om denna blogg, jag börja läsa och började gråta! De är hemskt. Och verkligen inte rätt. Tycker att de är modigt av dom här människorna som vågar att berätta! :)
en kram till er alla.

hittade även denna låten där :

hittade en till på en annan blogg:

(lyssna på texterna)






- Varje månad hoppar de minst 2 stycken ifrån ölands bron!
- Våld väcker våld!
#1 - lousie steen

de e bara alla ungdommar som e för jävla pussy nu för tiden .



många av er som säger livet e jobbigt har inte en jävla aning om vad jobbigt liv e .

#2 - clara johansson

Omen fyfan, va bra skrivet!

Jag läste alltihopa även om jag har läxor o gö'a bara för att det var så himla intressant, och allt är rätt det du skriver. Hur fan har det kunnat bli såhär?!

Så sjukt hur människor behandlar alla olika.

Jag hoppas verkligen att andra fattar!

PUSS PÅ DIN BLOGG, DEN ÄR GULD VÄRD

#3 - Emilia :)

Jag tycker iaf du har helt rätt, :D Precis, vi ungdomar tål fan ingenting nu för tiden :O Ja menar, vafan vi tjejer, vi snackar skit, om varandra, Bakom ryggen. Så bara att acceptera , Vissa kommer och säger " men hon är det det och de hur störd som helst" sen kommer dem och gråter när någon annan sagt likadant om sig själva, Och då ska dem skära sig sjävla, Jag fattar inte vad det hjälper för ? Men får ärr för livet som påminner om det som hände. Det är la bättre att bara svälja det och gå vidare? eller snacka ut om det, inte hålla på att skära sig osv :O löjligt ju -.-

#4 - alexandra

sv; jag vill också ha wii :)

#5 - Bavve amin

Nej du är skön ;)

#6 - Ellabolla' [fotoblogg / mitt liv]

svar till lousie steen :

sant! de finns dom som mår skit på riktigt, och dom som bara är "töntar"! o_O

#7 - Ellabolla' [fotoblogg / mitt liv]

svar till clara johansson:

tacktack, kul att du läste och förstod mig.

ja den frågan rukar jag ofta ställa mig själv!

ha en bra kväll!

#8 - Ellabolla' [fotoblogg / mitt liv]

svar till Emilia :) :

mycket av det du säger är sant och rätt! tack för din åsikt och din kommentar. :)

#9 - Bavve amin

tack detsamma! :)

#10 - azra- its all about me and my world

häftig header :D

#11 - Jessica andersson

ja du har så rätt så :S

våldet osv tar över, folk gör som på tv liksom.



jag gillar föreläsningar där folk berättar om sina tuffa uppväxter.. och det är himla lärorikt.

#12 - Anonym

helt rätt, det är helt sjukt. alla borde lära sig att inte ge upp i första taget, att kämpa för att nå det den personen är värd !

jätta bra inlägg iaf :)

#13 - Sandra Samuelsson

Du har så sant så :/

#14 - NIKLAS

riktigt fint inlägg måste jag bara tilläga ;)

Jag vart också mobbad för tjockis, bullebullebull, rulltårtan och diverse ord när jag var liten,

Det skulle vara skönt att slippa ha dom orden i baktankarna..

MEN det var längesen, nu kan jag ju gå till dom och köra upp orden till dom istället. (dom flesta som jag kände då har själva blivit tjockare när dom vart äldre) men som du skriver, Våld föder Nytt våld så det är ingen ideé, det är väl bara svälja det stolt och gå vidare och vara glad :)

#15 - SELENA

Sv' Tack, dts :)

#16 - Uma

Du har så rätt. Gick in på bloggen och läste lite, och jag får genast västa klumpen i magen och mår så dåligt. Tänk dig människan som blir utsatt för detta. Tänk dig, att det finns så många andra. Vart fan är världen på väg?!



sv: tack så mycket, desamma! <3

#17 - Samme <33

Jäävligt Bra Skrivet ella. <33

#18 - azra

sV; det var så lite :)

hoppas du får en härlig vecka nu :d

#19 - Samme <3

Bra låtar, med Sjuukt betyydliga texter

<33

#20 - alexandra

jag håller så grymmt mycket med dig!

alltså förr kan jag erkänna orkade jag inte läsa hela.

men nu..

Speciellt när du skrev om att skära sig hade blivit en mode grej! jag håller med så grymmt mycket,

vill man ta sitt liv så gör man väll det ist för att visa världen att man plågar sig själv.

Och att vissa har det värre, det är alltid så. Och även om man har det dåligt har man ju det inte sämst, men för det är det ju inte ok. Om du fattar,

asså även om man inte har det sämst kan man ha det dåligt.

Nu ska jag länka ditt inlägg:)

#21 - http://gaabriiellaas.blogg.se

bra skrivet

#22 - Jasmine

bra skrivet !

#23 - sanna

Bra skrivet! :)

#24 - Matilda

Så grymt bra skrivet! Fattar vad du menar i vartenda ord. Läste alltihop. Brukar inte vilja läsa hur långa inlägg som helst. Men det här var som sagt riktigt bra skrivet. Det är helt sjukt att man skär sig och inte äter. Man måste försöka tycka om sig själv.



<3

#25 - Jenny

så sant, tyvärr.. :/ riktigt bra skrivet iallafall!

#26 - Emilia

#27 - Emilia

Vad heter låtarna ? :D

#28 - Jessica

Fint skrivet ! Håller med dig till helt och håller . Världen är påväg åt fel håll!<3